2D kamerontwerper
Helpcentrum
- {{ result.question }}
- Geen zoekresultatenBekijk alle veelgestelde vragen
vragen en antwoorden
Een gekozen en geplaatst product in mijn project verschijnt niet in de kassastrook. Wat betekent dit?
Controleer of het artikel al wel zichtbaar is op de website van het merk.
Staat het artikel niet op de website, dan wordt deze ook niet in de kassastrook getoond.
Staat het artikel wel op de website?
Geef ons het artikelnummer door via de feedback-knop in de 2D-kamerontwerper. Wij passen dit zo spoedig mogelijk aan.
Ik heb mijn kamer volledig ingericht. Hoe kan ik mijn kamer omzetten naar een 3D-kamer?
Het programma dat je kosteloos op onze webpagina kunt gebruiken is alleen geschikt om de kamer en inrichting van bovenaf weer te geven.
Als je je kamer graag wilt laten omzetten naar een 3D-kamer, maak dan een afspraak bij één van onze winkels bij jou in de buurt. Onze adviseurs en stylistes helpen je graag verder. Maak afspraak.
In de bibliotheek ontbreekt een collectie of een artikel. Waar kan ik dit vinden?
Het artikel is waarschijnlijk nog niet beschikbaar en/of wordt nog gemaakt door onze 3D-designer.
Wil je meer over de ontbrekende collectie weten? Neem contact met ons op via het feedbackformulier in de 2D-kamerontwerper.
Tijdens het werken in mijn project, verschijnt er in de menubalk, naast “Opslaan” een uitroepteken. Wat betekent dit?
Dit betekent dat je je project nog niet hebt opgeslagen.
Zorg dat je regelmatig je project opslaat, zodat geen van je configuraties verloren gaan.
Klik op Opslaan en je project wordt direct in de cloud opgeslagen. In het pop-upvenster staat jouw persoonlijke projectcode.
Met deze code kun je je project in de toekomst altijd weer openen en kun je verder werken waar je gebleven was.
Ook onze winkels kunnen jouw project met deze code openen om je kamer om te zetten naar een 3D-ontwerp. Wil je een afspraak maken? Klik hier.
Ik heb een vrije vorm in de kamer geplaatst en kan deze niet volledig tegen de muur aan plaatsen.
Klik op de vrije vorm en klik op de toverstaf.
In het menu, wat zich links heeft geopend, zie je onder de naam van het object de keuze “vloer” met een schuifbalk.
Selecteer de schuifbalk; de vrije vorm is nu een wandobject geworden en zal direct tegen de wand aan geplaatst worden.
Denk eraan dat je de vrije vorm nu niet meer in het midden van de kamer kunt plaatsen. Daarvoor dient de schuifbalk weer gedeselecteerd te worden.
Ik probeer een kast tegen een schuin geplaatste wand aan te zetten en dat lukt niet.
In de kamerontwerper is standaard de "eenvoudige rotatie" ingeschakeld. Dit zorgt ervoor dat het roteren met stapjes gaat.
Bij het plaatsen van een kast of een ander artikel tegen een schuine wand wil je preciezer kunnen draaien.
Ga als volgt te werk:
- Klik op het tandwiel in de linker menubalk;
- Bij onderdeel "objecten" vink je "eenvoudige rotatie" uit;
- Plaats nu het gewenste artikel in het project en tegen de schuine wand. Je merkt dat het artikel nu in elke gewenste hoek / graden geplaatst kan worden.
Als je verder gaat met het inrichten van jouw project, dan raden wij aan om "eenvoudige rotatie" weer in te schakelen. Dit is echter niet noodzakelijk.
Tijdens het maken van een project, toont mijn internetvenster ineens een grijs venster met een treurig gezicht.
Het tonen van een treurig gezicht in je browser betekent in de meeste gevallen dat de gebruikte computer niet voldoende capaciteit heeft.
Op het moment dat dit gebeurt, is je project onjuist afgesloten. Het project is nu circa 2 uur geblokkeerd.
Om het krijgen van een grijs venster te voorkomen of te minimaliseren kun je volgende stappen proberen te nemen :
- Zorg dat alle andere programma’s op de computer afgesloten zijn.
- Controleer of het intern geheugen van de computer minimaal 16GB is.
- Zorg ervoor dat je bekabeld op internet aangesloten bent en niet via Wifi.
- Controleer de internetsnelheid, bijvoorbeeld via https://fast.com/nl/ . Een snelheid rond of boven de 100 MB up / down is gewenst.
- Ben je op internet via een intern netwerk? Soms kunnen bepaalde netwerken en terminal servers ervoor zorgen dat je niet goed met de kamerontwerper kunt werken. Daarvoor moeten er eerst bepaalde instellingen door jouw internet beheerder vrijgegeven worden.
2D kamerontwerper
Veelgestelde vragen
Een gekozen en geplaatst product in mijn project verschijnt niet in de kassastrook. Wat betekent dit?
Controleer of het artikel al wel zichtbaar is op de website van het merk.
Staat het artikel niet op de website, dan wordt deze ook niet in de kassastrook getoond.
Staat het artikel wel op de website?
Geef ons het artikelnummer door via de feedback-knop in de 2D-kamerontwerper. Wij passen dit zo spoedig mogelijk aan.
Tijdens het werken in mijn project, verschijnt er in de menubalk, naast “Opslaan” een uitroepteken. Wat betekent dit?
Dit betekent dat je je project nog niet hebt opgeslagen.
Zorg dat je regelmatig je project opslaat, zodat geen van je configuraties verloren gaan.
Klik op Opslaan en je project wordt direct in de cloud opgeslagen. In het pop-upvenster staat jouw persoonlijke projectcode.
Met deze code kun je je project in de toekomst altijd weer openen en kun je verder werken waar je gebleven was.
Ook onze winkels kunnen jouw project met deze code openen om je kamer om te zetten naar een 3D-ontwerp. Wil je een afspraak maken? Klik hier.
In de bibliotheek ontbreekt een collectie of een artikel. Waar kan ik dit vinden?
Het artikel is waarschijnlijk nog niet beschikbaar en/of wordt nog gemaakt door onze 3D-designer.
Wil je meer over de ontbrekende collectie weten? Neem contact met ons op via het feedbackformulier in de 2D-kamerontwerper.
Ik probeer een kast tegen een schuin geplaatste wand aan te zetten en dat lukt niet.
In de kamerontwerper is standaard de "eenvoudige rotatie" ingeschakeld. Dit zorgt ervoor dat het roteren met stapjes gaat.
Bij het plaatsen van een kast of een ander artikel tegen een schuine wand wil je preciezer kunnen draaien.
Ga als volgt te werk:
- Klik op het tandwiel in de linker menubalk;
- Bij onderdeel "objecten" vink je "eenvoudige rotatie" uit;
- Plaats nu het gewenste artikel in het project en tegen de schuine wand. Je merkt dat het artikel nu in elke gewenste hoek / graden geplaatst kan worden.
Als je verder gaat met het inrichten van jouw project, dan raden wij aan om "eenvoudige rotatie" weer in te schakelen. Dit is echter niet noodzakelijk.
Ik heb een vrije vorm in de kamer geplaatst en kan deze niet volledig tegen de muur aan plaatsen.
Klik op de vrije vorm en klik op de toverstaf.
In het menu, wat zich links heeft geopend, zie je onder de naam van het object de keuze “vloer” met een schuifbalk.
Selecteer de schuifbalk; de vrije vorm is nu een wandobject geworden en zal direct tegen de wand aan geplaatst worden.
Denk eraan dat je de vrije vorm nu niet meer in het midden van de kamer kunt plaatsen. Daarvoor dient de schuifbalk weer gedeselecteerd te worden.
Tijdens het maken van een project, toont mijn internetvenster ineens een grijs venster met een treurig gezicht.
Het tonen van een treurig gezicht in je browser betekent in de meeste gevallen dat de gebruikte computer niet voldoende capaciteit heeft.
Op het moment dat dit gebeurt, is je project onjuist afgesloten. Het project is nu circa 2 uur geblokkeerd.
Om het krijgen van een grijs venster te voorkomen of te minimaliseren kun je volgende stappen proberen te nemen :
- Zorg dat alle andere programma’s op de computer afgesloten zijn.
- Controleer of het intern geheugen van de computer minimaal 16GB is.
- Zorg ervoor dat je bekabeld op internet aangesloten bent en niet via Wifi.
- Controleer de internetsnelheid, bijvoorbeeld via https://fast.com/nl/ . Een snelheid rond of boven de 100 MB up / down is gewenst.
- Ben je op internet via een intern netwerk? Soms kunnen bepaalde netwerken en terminal servers ervoor zorgen dat je niet goed met de kamerontwerper kunt werken. Daarvoor moeten er eerst bepaalde instellingen door jouw internet beheerder vrijgegeven worden.
Ik heb mijn kamer volledig ingericht. Hoe kan ik mijn kamer omzetten naar een 3D-kamer?
Het programma dat je kosteloos op onze webpagina kunt gebruiken is alleen geschikt om de kamer en inrichting van bovenaf weer te geven.
Als je je kamer graag wilt laten omzetten naar een 3D-kamer, maak dan een afspraak bij één van onze winkels bij jou in de buurt. Onze adviseurs en stylistes helpen je graag verder. Maak afspraak.
2D kamerontwerper
Stap voor stap handleiding
Open hier de handleiding
Klik hier om de handleiding te openen.
Nog meer vragen?
Stuur ons een email
Stond jouw vraag of opmerking niet in het overzicht "veelgestelde vragen"?
Je kunt ons ook via email bereiken.
Stuur je vraag of opmerking naar volgend emailadres: 2D@habufa.com
Het Henders & Hazel team neemt jouw vraag zo spoedig mogelijk in behandeling. Het team staat tijdens werkdagen en kantoor uren klaar om met je input aan de slag te gaan.