Mijn H&H
favorietenlijst

Mijn favorietenlijst

0
Log in of maak een nieuw account aan om je verlanglijstje te kunnen bewaren.
Henders & Hazel

Bijzonder inWonen

veelgestelde vragen


Acties en aanbiedingen

Vraag 1: Hoe lang zijn de aanbiedingen in de folder geldig?

Aanbiedingen in de folder zijn over het algemeen tot 3 weken na verspreiding geldig. Twijfel je over de geldigheidsduur? Bekijk dan de folder op de website, daar staat altijd een geldigheidsdatum op vermeld.

Algemeen

Vraag 1: Waar kan ik terecht met mijn vragen over producten of leveringen?

De Henders & Hazel collectie kan uitsluitend bij de Henders & Hazel dealer worden gekocht. Heb je vragen over de beschikbaarheid van artikelen in de winkel? Dan raden we je aan contact op te nemen met de dichtstbijzijnde Henders & Hazel dealer

Heb je vragen over de status van je bestelling in de webshop, of een servicevraag? Neem dan contact op met de desbetreffende dealer. 

Voor andere vragen kun je gebruik maken van ons contactformulier.

Vraag 2: Welke meubelcollectie biedt Henders & Hazel?

Henders & Hazel ontwerpt en creëert een geheel eigen meubelcollectie.

Onze vakmensen vervaardigen meubels die je leven veraangenamen, meubels met karakter. Ze doen dat met liefde en plezier en zijn uiterst kritisch op het eindresultaat.

Onze collectie bestaat uit eettafels, eetkamerstoelen, banken, fauteuils, kasten, salon- en bijzettafelsdressoirs en TV-meubelen en dat allemaal van een hoogwaardige en betaalbare kwaliteit.

Daarnaast zijn bij de Henders & Hazel dealers de accessoires uit de Youniq collectie verkrijgbaar, deze beslaat accessoires, kussens, vloerkleden, verlichting en wanddecoraties.

Vraag 3: Zijn mijn meubels ook in meerdere uitvoeringen leverbaar?

Veel van onze zitmeubelen zijn in vele soorten bekleding verkrijgbaar. Zowel in stof, kunstleer en echt leer. 
Ook zijn een aantal van onze houtprogramma's in verschillende varianten te bestellen.


Informeer bij je Henders & Hazel dealer naar de leveringsmogelijkheden en voorwaarden.

Vraag 4: Kan ik als bedrijf ook bij Henders & Hazel terecht?

Iedereen kan meubels van Henders & Hazel aanschaffen, ook bedrijven. Grote partijen meubels produceert Henders & Hazel op bestelling. Maak daarvoor een afspraak bij één van onze shops.

Vraag 5: Wat zijn de openingstijden van de Henders & Hazel Shops?

Op deze site vind je onder 'winkelzoeker' alle Henders & Hazel shops. Van alle shops vind je hier de openingsuren. Elke shop heeft naast de vaste openingsdagen regelmatig extra openingsdagen zoals bijvoorbeeld op feestdagen. Informeer hiervoor bij de Henders & Hazel shop bij je in de buurt.

Vraag 6: Kan ik stofstalen of houtstalen aanvragen?

Het is helaas niet mogelijk om stofstalen of houtstalen aan te vragen. Je kunt echter in elke Henders & Hazel winkel alle beschikbare stof- en leersoorten gaan bekijken, voelen, en ruiken. Ook van alle houtsoorten zijn stalen voorhanden bij de Henders & Hazel dealer. Met ruim 50 winkels in Nederland is er altijd eentje in de buurt. Kijk bij de winkelzoeker voor de dichtstbijzijnde dealer.

Vraag 7: Mijn (adres)gegevens zijn veranderd, waar kan ik dat doorgeven?

Indien je al eens een catalogus van Henders & Hazel hebt ontvangen, zijn je adregegevens bij ons bekend. Deze zijn opgeslagen in je "Mijn H&H" account.

Door in hier te loggen op je persoonlijk pagina kun je zelf je adresgegevens aanpassen, maar je bijvoorbeeld ook aan- of afmelden voor de nieuwsbrief.

Ben je je inloggegevens vergeten? (Je emailadres en je wachtwoord)

Dan kun je hier je inloggevens opvragen.

Vraag 8: Zijn afmetingen exact of circa?

We proberen alle maten die getoond worden op de website zo exact mogelijk met de daadwerkelijke artikelmaten overeen te laten komen. In veel gevallen zijn de artikelen van Henders & Hazel echter vervaardigd van hout, een "levend" materiaal dat dus kan werken.
Bovendien is het in veel gevallen handwerk. We proberen dus zo exact mogelijk volgens de genoemde maten te leveren, maar marginale afwijkingen zijn niet uit te sluiten. Dus zorg dat je altijd rekening houdt met een mogelijke kleine afwijking.

Dealers & Advies

Vraag 1: Kunnen jullie me helpen met de nieuwe inrichting van mijn woonkamer?

De ruimte waarin de meubels geplaatst worden is uitermate belangrijk. Om je te helpen, heb je op deze site onder 'kamer ontwerp' de mogelijkheid je eigen kamer te ontwerpen. Zo kun je op een eenvoudige manier spelen met de indeling van je kamer.

Voor verder advies kun je natuurlijk altijd terecht in één van de Henders & Hazel shops. Zo krijg je een interieur dat helemaal van jou is.

Kijk bij de winkelzoeker naar een winkel bij jou in de buurt.

Vraag 2: Waar zijn de meubels van Henders & Hazel verkrijgbaar?

De meubels van Henders & Hazel zijn alleen verkrijgbaar bij met zorg geselecteerde woonwinkels waar vakkundige adviseurs klaar staan om je te helpen.

Vraag 3: Hoe moet ik mijn nieuwe Henders & Hazel meubel onderhouden?

Elk meubel van Henders & Hazel heeft een meubelpaspoort. Je krijgt het bij levering van je meubel. In het meubelpaspoort vind je de kenmerken en eigenschappen van het gebruikte basismateriaal, de soort afwerking, onderhoudsvoorschriften en aanbevelingen.

Door de onderhoudsvoorschriften en aanbevelingen in het meubelpaspoort goed op te volgen, ben je verzekerd van een lange levensduur.

Bovendien kun je op de website bij elk artikel het meubelpaspoort voor het betreffende artikel als PDF downloaden.

Garantie

Vraag 1: Ik heb een klacht over mijn artikel, waar kan ik terecht?

Indien je niet tevreden bent over de kwaliteit van het geleverde artikel, neem dan direct contact op met je dealer.
Stuur een email met je een duidelijke omschrijving van je klacht (liefst met foto's), bij voorkeur je ordernummer (je kunt er ook een foto met je smartphone of camera van maken) naar de klantenservice van je dealer. Deze kan dan de klacht in behandeling nemen en naar behoren afhandelen.

Vraag 2: Hoe zit het met mijn garantie?

Op elk meubel van Henders & Hazel bieden we je garantie. Leidraad daarbij zijn alle wettelijk geldende voorschriften.

Informeer bij je Henders & Hazel dealer naar de voorwaarden en hoe je beroep hierop kunt doen.

Leveringen

Vraag 1: Kan ik de meubels van Henders & Hazel na aankoop meteen meenemen?

De collectie van Henders & Hazel is met zorg samengesteld en wordt op verschillende plaatsen met de hand geproduceerd. Door de ambachtelijke productie kan het vier tot soms twaalf weken duren voordat de meubels geleverd kunnen worden.

Daarnaast heeft Henders & Hazel van veel populaire artikelen uit de collectie een beperkte voorraad in het centrale magazijn. De voorraadstatus van deze artikelen is terug te zien in de voorraad indicator bij het artikel. Indien een artikel voorradig is, betekent dit dat je bestelling aanzienlijk sneller geleverd kan worden. Neem voor de exacte levertijden contact op met je Henders & Hazel dealer. Deze kan je precies vertellen wanneer je meubelen geleverd kunnen worden.

Vraag 2: Mijn artikelen zijn beschadigd geleverd, wat moet ik doen?

Indien bij levering blijkt dat je artikelen beschadigd zijn en de bezorgdienst heeft dit niet genoteerd bij aflevering, neem dan direct contact op met je dealer.
Maak daarbij foto's van de beschadigde artikelen alsook, eventuele beschadigingen aan de verpakking. Stuur deze samen met je ordernummer en een eventuele kopie van de afleverbon (je kunt er ook een foto met je smartphone of camera van maken) in een email naar de klantenservice van je dealer. Deze kan dan de klacht in behandeling nemen en naar behoren afhandelen.

Vraag 3: Worden mijn nieuwe meubels bezorgd?

Henders & Hazel bezorgt meubels op elk adres in Nederland en België. Overleg het met de adviseur in de Henders & Hazel shop over de mogelijkheden en eventuele kosten.

Deze kunnen per dealer verschillen aangezien Henders & Hazel alleen uitlevert aan de dealers en deze de uiteindelijke levering aan huis verzorgen.

Vraag 4: Wat is de status van mijn bestelling?

Als je een bestelling bij een Henders & Hazel dealer geplaatst hebt geeft deze je een levertijd indicatie. Deze levertijd is uiteraard in eerste instantie indicatief en afhankelijk van een aantal factoren. De dealer kan je op de hoogte houden van de levertijd en kan je informeren. Wil je weten wat de status van je bestelling is, neem dus contact op met de dealer waar je de bestelling hebt geplaatst.

Webshop

Vraag 1: Mag ik artikelen die besteld zijn via de webshop retour sturen?

Het terugsturen van artikelen is niet mogelijk.

Door het plaatsen van deze bestelling komt geen overeenkomst tot stand. Deze bestelling geeft enkel aanleiding tot het maken van een persoonlijke afspraak. Bij het gebruik van de module 'webshop' binnen de website is de wet 'koop op afstand' niet van toepassing.

Denk dus goed na over het plaatsen van de bestelling. Ben je niet tevreden over een artikel, neem dan contact op met de dealer.

Vraag 2: Komen er verzendkosten bij mijn bestelling?

Alle bestellingen lopen via de door jou gekozen dealer. Afhankelijk van de dealer kan het zijn dat er verzend- of leveringskosten boven op je bestelling komen. Informeer hiernaar als de dealer contact met je opneemt over je bestelling.

Vraag 3: Hoe betaal ik mijn webshop order?

In de webshop van Henders & Hazel worden geen betalingen verwerkt. Indien je een bestelling plaatst in de webshop van Henders & Hazel, neemt de dealer van je keuze contact met je op om de order definitief te bevestigen. De betaling loop dan ook via de dealer. 

Vraag 4: Wat is de status van mijn webshop order?

Als je via de webshop een bestelling bij een Henders & Hazel dealer geplaatst hebt geeft deze je een levertijd indicatie. Wil je weten wat de status van je bestelling is, neem dus contact op met de dealer waar je de bestelling hebt geplaatst.

Klik hierboven een categorie aan waarvan je denkt dat je vraag daaronder valt. 
Als je met je muis over de vraag beweegt, wordt het antwoord getoond.
Staat het antwoord op je vraag er niet bij? Neem contact op met je dealer indien je al een bestelling hebt geplaatst of stel je vraag via ons contactformulier.